Пекло в твоїй голові: розмова з сейю аніме «Орган геноциду»

Переклад інтерв’ю  з сейю головних героїв повнометражного аніме «Орган геноциду», яке взяла Sarah Nelkin.


Сейю Юічі Накамура і Такахіро Сакурай озвучують представників ворогуючих сторін у майбутньому аніме «Орган геноциду» – але зараз вони говорять про стрічку, наче друзі.

«Орган геноциду» (Gyakusatsu Kikan) – третя і остання стрічка у трилогії Project Itoh; трилогія анімованих науково-фантастичних історій Project Itoh – кожна створена різними анімаційними студіями.

Однак «Орган геноциду» ніколи не планувався як останній. Він був відкладений після банкрутства студії Manglobe. Актори записалися на початку 2015 року і дізналися про закриття студії лише через ЗМІ.

Над повнометражкою продовжила працювати нова студія Geno. Прем’єра аніме запланована на 3 лютого 2017 року, майже через два роки після запису сейю.

Після першого етапу ТІФФ Ані на Міжнародному фестивалі фільмів у Токіо я сіла з Юічі Накамурою, голосом протагоніста Клавіса Шеперда, і Такахіро Сакураєм, що озвучував смертельного ворога Клавіса, Джона Пола.

Сюжет «Органу геноциду», заснованому на однойменному романі, крутиться навколо солдата Клавіса, який полює на Джона Пола – людину, що підозрюється в організації хаосу, який перетворюється на масові геноциди, влаштовані урядами провідних країн світу. Я спитала сейю, що вони думають про книгу.  

– Перше, що мені спало на думку, коли я читав її, – те, що здається, ніби книга написана англійською, а потім перекладена на японську. Як би це сказати? Вона відчувається холодною і сухою, – сказав мені Сакурай, пояснюючи, що зміст книги такий же лякаючий, як фраза, яка неодноразово в ній повторюється – «пекло в твоїй голові». Зміст розповіді точно відповідає тому, що має на увазі ця фраза.  

Накамура, однак, думає інакше про твір покійного Іто, зазначивши, як прискіпливо були описані сетинг, ситуація і футуристичні технології. Він пояснив це тим фактом, що це була дебютна робота Іто, і Накамура відчував, як автор намагався передати кожну деталь світу, який він створив, словами в книзі.

– Відверто кажучи, мені здалося, що він хотів вкласти в неї все – навіть частини, які б не вважалися «життєво важливими» і не були б обов’язково пов’язані з іншими частинами історії, – продовжив він. – Хоча це лише моя думка.

Коли Накамуру спитали що робить його персонажа цікавим, він завагався і сказав, що воліє дозволити глядачу вирішити, що робить персонажа, якого він озвучує, цікавим. Однак мені він розповів, чим виділяється для нього Клавіс.

– Коли починається аніме, Клавіс починає з чистого аркушу, – сказав він, пояснюючи, що коли Клавіс вступає в контакт з союзниками та з ворогами – найважливішим з останніх є Джон Пол – і коли він продовжує позбавлятися від ворогів під час місій, його аркуш набуває забарвлення.

– І зрештою, людина, яка має одну відповідь на сумніви і питання, – це Джон Пол. Простіше кажучи, він утягнутий у потік подій без жодного опору, – пояснив він, на що Сакурай розсміявся. – Хоча Клавіс і не схожий на солдата, він – чиста людина, на яку легко вплинути. У цьому сенсі, можливо, Вільямс краще підходить для виконання місій, оскільки він не піддається чужому впливу.

Описуючи те, чим виділяється його персонаж, Сакурай фокусується на тому, як на колишнього лінгвіста Джона Пола навішується ярлик «злого генія», на якого полюють Клавіс і військові, але припускає, що він має точки дотику з людьми.

– Важко співчувати йому повністю, але якщо ви звернете увагу на його слова у сценах, коли він говорить, ви побачите, що він має уявлення про те, що нормально для нього, що він щось любить і про щось мріє. Такі речі є і в моїй реальності, – сказав Сакурай. – У нього є розумні частини, але з іншого боку, у нього є неприборкані зламані частини. Як і у всіх людей . […] Він дає мені зрозуміти, чому він зробив такий вибір і чому спричинив події, які відбуваються в аніме.

Продовжуючи розмову про зміст стрічки, Сакурай пояснив, що деякі люди під час її перегляду відчуватимуть протест, оскільки події у ній відбуваються у не такому вже далекому майбутньому.

– Я часто чую, що все, що може уявити людина, може стати реальністю, тож страшно думати, що таке майбутнє може чекати на нас вже невдовзі, – сказав він. – Однак, я б не хотів, щоб люди оцінювали аніме лише по тому, що лежить на поверхні. […] Воно має розважальну цінність і навіть містить історію кохання, тож я думаю, на нього можна поглянути з різних боків. Ось чому я вважаю, що не варто дивитися це аніме лише раз.

Натомість, Сакурай запропонував людям подивитися це аніме кілька разів. Він вірить, що діючи таким чином, глядач зможе бути гнучкішим під час наступного перегляду і зможе побачити аніме в іншому ключі.

 Накамура погодився із Сакураєм, кажучи, що цю стрічку можна сприймати у багато різних способів.

– Стрічка все ще знаходиться у виробництві, але ось що я подумав, коли подивився її. ЇЇ без проблем можна сприймати як бойовик, і дивитися, замислюючись про головну її ідею теж чудово. Здається, ніби значення слова «геноцид» дуже зрозуміле, але насправді це не так, – пояснив він. – Якщо це вас зацікавило, можете почитати книгу, – Накамура і Сакурай розсміялися.

«Орган геноциду» покажуть і за межами Японії. Дізнавшись про це, я запитала у сейю, чи буде аніме з субтитрами, чи з дубляжем, на що мені відповіли, що з субтитрами.

– Отже, вони почують наші голоси, – посміхнувся Накамура. – Я дуже вдячний за можливість показати цю стрічку закордоном. […] Фани, напевно, краще зрозуміють стан справ і явищ в аніме. Для нас… Ну, наприклад, Японія не має військових чи зброї. […] Думаю, що посил аніме буде більш шокуючим і зрозумілим для людей, які мають краще розуміння подій, що в ньому відбуваються.

– Не думаю, що в аніме буде щось, чого не зможуть зрозуміти фани закордоном через відмінності в культурах, – продовжив Сакурай думку Накамури. – Глядачі можуть втомитися від перегляду аніме з субтитрами, але той факт, що воно зроблено в Японії, може зацікавити людей за її межами. Зрештою, сюжет цього аніме вигадав японець, воно було створене в Японії, але персонажі і сетинг стрічки не японські. […] Думаю, в ній є дещо, що пов’язує цих людей.

Коли я згадала чутки про те, що в Голлівуді робитимуть фільм з живими акторами, і Накамура, і Сакурай були здивовані.

– Справді? – сказав Накамура.

– Ого, – додав Сакурай.

На сцені заходу (через цілковитий збіг, мушу додати) спікер оголосив свій вибір акторів для Голлівудського фільму з живими акторами «Орган геноциду»: Крістіан Бейл в ролі Клавіса і Бенедикт Камбербетч в ролі Джона Пола.

– Так, мені подобається такий підбір акторів, – сказав Накамура. – Хоча це залежить від того, про якого саме Крістіана Бейля ми говоримо.

– Чорт, ти такий зануда, – посміхнувся Сакурай.

– Ну, знаєте, я думаю, було б трохи… не так, якщо мова йде про Крістіана Бейля з «Бетмену», – Накамура розсміявся. Коли я спитав його про те, кого б він вибрав на роль Клавіса, Накамура ненадовго замислився.

– Клавіс – персонаж з багатьма проблемами, і в книзі він має щось на зразок комплексу матері, тож… – Накамура раптом зупинився і спробував стримати тихий смішок. – Кіану Рівз.

Лишаючи кімнату і сміючись, він спробував обґрунтувати свій вибір.

– Я думаю, що він би дуже добре вписався в настрій персонажа .

Тож, якщо закордоном буде проведений захід, присвячений «Органу геноциду», ви будете присутні?

– А він проводитиметься? – спитав Накамура.

­– Їдьмо! – бадьоро сказав продюсер аніме з дальньої частини кімнати.

– Продюсер розглядає цю можливість із оптимізмом, – посміхнувся Накамура. – Якщо випаде шанс, я б також хотів пройтися червоним килимом.

Прем’єра «Органу геноциду» у кінотеатрах Японії відбудеться 3 лютого 2017 року. Усі три стрічки Project Itoh ліцензовані FUNimation для поширення в Північній Америці. Компанія вже показала перші дві стрічки – «Імперію мерців» і «Гармонію» – в низці кінотеатрів.

Оригінальна стаття http://www.anime-now.com/entry/2016/11/11/000000?utm_campaign=ANN

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *