Інтерв’ю з Ацухіро Івакамі та Хікару Кондо про роботу над циклом «Garden of Sinners»

– Почнімо з вашого минулого. Як ви почали робити аніме?

Хікару Кондо (ufotable): Я почав з Tokyo Movie Shinsha (зараз відоме як TMS). Після роботи над спільними проектами я працював над Spiderman: The Animated Series, Animaniacs, серед усього іншого, і An American Tail. Робота над останнім була важкою. Другий фільм ледь не звів мене у могилу.

Пізніше я переїхав до іншого місця і у 2000 році заснував ufotable. Я зробив короткий фільм і аніме, яке показували у ТБ-програмі під назвою Utaban, і створив опенінги для інших різних серіалів. Потім я втягнувся у ТБ-анімацію, і ми випустили Dokkoida?! і Ninin ga Shinobuden. Відтоді аніме-продукція стала нашим основним продуктом.

Серед наших робіт, які можуть бути відомі фанатам з США, можна назвати розкадровку для відеогри Blue Dragon для Xbox 360, розкадровки для Super Smash Bros. для Wii, розкадровки для Grandia III, і потім цикл фільмів Garden of Sinners, наші перші повнометражні фільми.

Ацухіро Івакамі (Aniplex): Я почав працювати над аніме в 1997 році. Перше аніме, яке я створив, було Kikaider. Відтоді я працював над виробництвом багатьох аніме. У 2007 створив Garden of Sinners з паном Кондо з ufotable.

– Які були ваші конкретні ролі в серії фільмів?

Ацухіро Івакамі: Ну, пан Кондо виступає інвестором і продюсером в продюсерському комітеті, він також продюсер на студії. ufotable відповідальна за режисуру і розвиток фільмів, і моя роль – зібрати разом продюсерський комітет шляхом принесення оригінальних робіт студії на зразок ufotable і до режисерів анімації .

Garden of Sinners спочатку було видане автором власноруч. Були якісь моменти, пов’язані з авторськими правами, на відміну від адаптації традиційно опублікованої роботи?

Ацухіро Івакамі: Так, оригінальні романи були доджінші, потім вже Kodansha опублікувало їх, а потім вже історія була втілена в анімацію. Тому я думаю, це аніме відповідає своєму часу.

– Чому було вирішено робити саме серію фільмів, а не OAV або ТБ-серіал?

Ацухіро Івакамі: Ми багато думали з паном Кондо про те, який формат спрацює краще. Спочатку ми обговорювали можливість зробити ТБ-серіал і таке інше. Ідея зробити 7 фільмів Garden of Sinners належить панові Кондо.

– В оригінальній новелі та аніме-версіями, зокрема, у п’ятому розділі (Oblivion Recorder), були певні відмінності. Чому?

Ацухіро Івакамі: В принципі, важко передати оригінальну історію слово в слово. Ми хотіли відобразити щось схоже на Garden of Sinners у фільмі. П’ятий розділ – це щось на зразок сайдсторі між двома двохгодинними фільмами, четвертим і шостим розділом. Ми планували зробити його компактнішим, тому розділ мав бути дещо видозміненим.

  – Пане Кондо, чи було важко працювати з фільмами, в яких події відбуваються не в хронологічному порядку?

Хікару Кондо: Працювати не в хронологічному порядку було не складно, але, оскільки ми вибрали створювати цикл, ми хотіли створити фільми таким чином, щоб глядачі, які не читали романи, могли їх зрозуміти. І навпаки, наприклад, аніме Tales of Symphonia основане на грі, і ми не переймалися тим, щоб люди, які не грали у гру, змогли зрозуміти його, адже це було OAV. Та оскільки для Garden of Sinners було обрано формат фільму, ми намагалися зробити все, що в наших силах, щоб фани, які не читали книги, могли все зрозуміти і насолодитися.

Ацухіро Івакамі: Фанати в США можуть бути спантеличеними, переглядаючи перший розділ, але, передивившись всі сім розділів, вони знайдуть всі відповіді і зрозуміють усе наприкінці.

– Існує також восьмий розділ, Mirai Fukuin. Чи є якийсь шанс, що по ньому зроблять аніме?

Ацухіро Івакамі: Зараз у нас немає жодних планів, але сподіваюся колись побачити його у вигляді аніме. Так я думаю.

Box Set досить дорогий і в США, і в Японії. Що робить ці фільми настільки дорогими?

Ацухіро Івакамі: Ми хотіли дати фанам з США те саме, що ми дали фанам з Японії.. Ми знаємо, що DVD в США дуже дешеві. Але, підрахувавши витрати, ми не змогли встановити таку ж ціну (більш звичну для США), яку ми встановили для Японії.

Перекладач (Юсуке Кодака з Aniplex): Як японські фани відреагували на ціну?

Ацухіро Івакамі: Звісно, для японських фанів це теж недешево. Але ми сподіваємося, що японські фани вірять, що продукт того вартий. Kodansha опублікував дві глави Garden of Sinners ціною більше за 10,000 єн (близько $120). Фани оцінили їх дуже високо… і напевно, вони знаменують завершення циклу.

 
– Чи може вийти дешевший реліз, для людей, які зацікавлені у фільмах, але не готові витрачати так багато грошей?

Ацухіро Івакамі: Прямо зараз про це немає жодних розмов. Як я вже казав, зараз аніме DVD коштують приблизно стільки ж, скільки DVD з голлівудськими фільмами, так? Доходи не можуть зрівнятися з популярністю японського аніме в Північній Америці. Ми побудували стосунки з японськими фанами і хотіли б побудувати такі самі стосунки з фанатами з США.

Але ми знаємо, що аніме, які ми створюємо, не є блокбастерами, як голлівудські фільми чи Pok?mon. Тож ми можемо створити дещо цікаве, але не можемо поставити на нього таку ж саму ціну, яку ставлять на популярні голлівудські фільми. У той же час, ми розуміємо, що фанати з США хочуть платити менше. Складна ситуація.

Хікару Кондо: Ми хочемо, щоб фанати з США насолоджувалися почуттям, коли вони отримають фізичний примірник. Вони мають бути щасливі, що примірник потрапив до них в руки.

– Повідомлялося, що кінотеатри використовували PlayStation 3s для показу фільмів. Вам про це щось відомо?

Ацухіро Івакамі: Є театри, які зберігають і відтворюють дані – не Blue Ray – за допомогою PlayStation 3s.Це високоякісний театральний пристрій, тому що він цифровий, тож все мало бути краще, ніж на плівці.

– Також були нарікання від фанів, які казали, що реліз на Blue Ray виглядає більше як апскейл, ніж справжня картинка високої роздільної здатності.

Ацухіро Івакамі: Немає особливої різниці між версією, показаної в кінотеатрі, і версією в релізі на дисках, хоча деякі частини там були вирізані.

– Відволічемося на секунду від Garden of Sinners. Нещодавно японський професор доповідав, що нелегальні перегляди аніме на YouTube в дійсності збільшують продаж DVD. Що ви про це скажете?

Ацухіро Івакамі: По-перше, копірайт дуже важливий… було б недобре, якби будь-хто в Японії зміг подивитися голлівудський фільм одразу після його прем’єри в кінотеатрі. Люди, яких ми називаємо «фанами», не зацікавлені в отриманні прибутку. Ми відчуваємо їхнє справжнє захоплення аніме. Ми б хотіли придумати таке рішення, щоб будь-хто насолоджувався ним законним шляхом.

Хікару Кондо: Ми випустили Tales of Symphonia DVD box set обмеженим накладом з бонусом ціною приблизно 8,000 єн (приблизно $97.85). Він відрізнявся від стандартного релізу. Ми включили п’ятихвилинний бонус для фанів, які купували його. Бонус був завантажений на Nico Nico Douga. Ми видалили його. Але протягом короткого періоду часу до того, як ми зробили це, його переглянули 100 000 разів. Я був шокований. Ви можете сказати, що завантаження фільму збільшує продажі, але якщо хтось поширює його або люди чекають, що його завантажать, ви не зможете очікувати на таку велику кількість переглядів.

– Тож над чим ви працюєте зараз, після Garden of Sinner?

Хікару Кондо: Ми працюємо над Fate/Zero з Уробучі.

– Як ви гадаєте, куди зараз прямує аніме? Є якісь тренди на горизонті?

Ацухіро Івакамі: Особисто я намагаюся не перейматися тим, які тренди прийдуть завтра, і роблю те, що вважаю цікавим сьогодні. Наприклад, K-ON! і Hidamari Sketch – аніме жанру «повсякденність», які ви, можливо, не знаєте. Вони мені подобаються, але якщо ринок переповниться подібними аніме, тайтли з сюжетом, такі, як Madoka Magica, можливо, виглядатимуть свіжішими. Тож я просто роблю те, що вважаю цікавим на даний момент.

– Говорячи про Hidamari Sketch і Madoka Magica, творець Hidamari Юме Аокі стала дизайнером персонажів для Magica. Як таке трапилося?

Ацухіро Івакамі: Я попросив її. Уробучі Ґен, який написав сценарій для Madoka Magica, також написав новелу Fate/Zero. Він чудовий сценарист. Я очікував на те, що він напише серйозну історію, тож і запропонував пані Аокі намалювати ніжних героїнь у контраст із сюжетом.

– Пане Кондо, що ви думаєте про майбутні аніме-тренди?

Хікару Кондо: Ну, те, що я люблю, мабуть, не продаватиметься добре! У нас більше, ніж 100 людей у штаті, і ми постійно обговорюємо нашу роботу. Молоді вони чи ні, основний вони персонал чи ні, всі говорять про те, що вони хочуть робити. У нас є співробітники, які можуть реалізувати свої таланти.

Зараз ми працюємо над Fate/Zero з персоналом, який робив Garden of Sinners. Цього хоче продюсер. Головний режисер Ei Aoki добре підходить для Fate/Zero. Інші режисери також допомагатимуть в кожному епізоді. Я з нетерпінням чекаю завершення виробництва. Я очікую, що це буде чудовий аніме-серіал.

У нас є пан Судо, який також працював над Garden of Sinners як дизайнер персонажів, а також пан Ікарія, чиє ім’я було змінено з Ітаґакі, у ролі ключового аніматора. Він чудово попрацював над Garden of Sinners, наприклад, у сцені на даху в першому розділі і сцені битви в сьомому. Він має талант у малюванні сцен екшну, але цього разу він також і дизайнер персонажів. Упевнений, від цього Fate/Zero лише виграє. Ми будемо щасливі, якщо цей тайтл започаткує новий тренд.

ufotable має власне кафе, так?

Хікару Кондо: Так, у нас є два кафе. Коли ми започаткували студію, слоган нашої компанії був «їжа і напої». Ми також хотіли, щоб люди дивилися наші роботи і спілкувалися з фанами. Тож я задовольнив обидві сторони.

– Були деякі проблеми з крадіжками, так?

Хікару Кондо: О, вам про це відомо? Ну, хочу, щоб ви знали, ми оновили полиці і посилили охорону. Ми й досі хочемо, щоб люди приходили подивитися на наші малюнки. Ми показуємо не лише свої роботи, а й також роботи інших. Ми бачимо, що люди дивляться наші роботи, і це мотивує співробітників.

– Ви бачите, як люди дивляться ваші роботи? Персонал працює і бачить, що відбувається у кафе?

Хікару Кондо: Ні, ніхто не малює у самому кафе. Але це також кафе і для персоналу. Співробітники студії мають знижки.

Оригінальна стаття інтерв’ю: http://www.animenewsnetwork.com/interview/2011-02-25/interview-garden-of-sinners-atsuhiro-iwakami-and-hikaru-kondo

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *